Cen'in Yaşam Öyküsü


     4 Ekim 2017 tarihiydi ailemizin beşinci ve en talihsiz yavrusunun aramıza katılışı. Yağmurlu bir gündü ve işten eve yürürken yol üstünde beslediğim kedi dostlarım sayesinde rastlamıştım kendisine. Islak bir zeminde, yapayalnız ve korunmasız bir şekilde sırtını dönmüş kendisine bir yardım elinin uzanmasını bekleyen bir hemen hemen bir buçuk aylık bir yavruydu Cen. Ürkütmeden sakince ve sessizce yanına yaklaşmaya çalıştım. Çünkü bilirsiniz yavru kedilerin çoğu yanına yaklaşmanıza çok fırsat vermezler. Ama bu öyle değildi. Usulca yanına yaklaşırken bir yandan da fısıldayarak ürkmemesini sağlamaya çalışıyordum. Sırtı dönük olduğundan ilk başta farketmemiş, sadece soğuktan ve yağmurdan üşümüş olduğunu düşünmüştüm. Öyle yorgun ve o denli acı içinde olmalıydı ki, hiç kıpırdamaya bile yeltenmedi. Elime aldığım an içim burkuldu ve gözümden yaş düştü, dayanamadım. Onca zaman birçok vakayla karşılaşmıştım ama Cen beni çok üzmüştü. Çok küçüktü, bu acıya nasıl dayanır diye içim içimi yedi o saniye. Hiç vakit kaybetmeden veteriner hekimimize gittik ve görünen durum iki gözünü de kaybedeceğiydi.

   



     Kahroldum, ağladım, üzüldüm ama ne değişirdi ki. Hemen vakit kaybetmeden göz veterinerine gittik ve tedavisi başladı. Tek gözünü maalesef ki kaybetti belki ama başında hiç umudumuz yokken bize koskoca bir umut ışığı yakmıştı Cen, ve diğer gözüyle artık hayata çok az puslu bir pencereden de olsa bakabilecek; en önemlisi de onu seven bizleri tanıyabilecek, tüm ihtiyaçlarını kolaylıkla giderebilecek ve görmemenin verdiği zorluğu yaşamak durumnunda kalmayacaktı.
   

     Cen şimdi 1 yaşını geçmiş, zekası, hareketleri ve insanlara gösterdiği sımsıcak ilgi ve sevgisiyle karşısındaki herkesi kendisine hayran bırakmayı başarabilen bir kedi halini aldı. Cen her zaman güçlü bir kedi olmayı başardı ve kendisine sunulan sevginin her daim farkında olup, kendisine sunulan sevgiyi karşılıksız bırakmadı. Ne zaman yanına yaklaşıp konuşmaya başlasam, hemen gelir yalar beni. Ne zaman evden çıkacak olsam, kapının açılacağını anlar ve şeker sesiyle sanki gitmemem için yalvarır bana. Birlikte uyumadığımız tek bir gecemiz bile olmadı. Biliyor musunuz, her şey sevgiden ibaret. Sevmekten vazgeçmeyelim! Onlara gösterdiğimiz sevgi ile birçok umuda kapı açabiliriz. Unutmayın, her gün bir yerlerde patisinden tutulmasını bekleyen bir can var.

Hatice GRANADOS FUQUENE

   



Comments

  1. Yazınızı büyük bir merak ve ilgi ile okudum, çok güzel dile getirmişsiniz. Benim de kediler ile ilgili yazılar kaleme aldığım bir internet sitem var. www.kedipedialove.com.tr , Destek olursanız sevinirim. İyi çalışmalar dilerim

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Kedilerde Göbek Gösterisi

Kedi Sahibi Olmak

Kediler Süt Sever Mi?